18 Haziran 2008 Çarşamba

Firefox ile sitede arama yapma

Firefoxun yeni bir özelliğini öğrendim ve gerçekten çok hoş bir özellik bunu da burada paylaşmak istedim. Her geçen gün yeni bir şeyler çıkıyor valla
Sitede arama yapmak için siteye girer ve arama textBox ına anahtar kelimeyi yazıp ara butonuna basarız. İşte firefox bunları bizim için yapıyor. Herhangi bir sitede arama yapılan textBox üzerine sağ tıklayarak arama için anahtar kelime ekle diyoruz, sonra anahtar kelime yerine de hatırlayabileceğimiz kolay bir şey giriyoruz.
Bir örnek örneğin www.seslisozluk.com için yapacağım. Siteye girip kelimeyi yazıp arama yapmak yerine yukarıda anlattıklarımı yapıyorum anahtar kelime yerine de s yazıyorum.
ingilizce hibernate kelimesini aratacağım yapmam gereken firefox u açıp adres çubuğuna s hibernate yazıp entera basmak direkt kelimenin türkçe çevirisi gelecek.
Firefox için forumlarda özel bir bölüm açmalılar bence millet bildiklerini yazar böylece interneti kullanma hızımız artar ve firefoxun bütün fonksiyonlarından yararlanabiliriz.

2 yorum:

Ömer Faruk Demir dedi ki...

Merhaba Ahmet,

Buna benzer bir özelliği Operada Speed Dial da kullanıyorum ama Firefoxta olduğunu bilmiyordum.Bilgilendirdiğin için teşekkür ederiz.

Firefox sıradan bir tarayıcı değil aslında, Add-on lar sayesinde işletim sisteminde edinebileceğimiz deneyimleri sunuyor.

Ahmet Uzun dedi ki...

Evet firefox kullanma sebebim de bu zaten add-on lar.
Bunlar da google gibi şu an parlıyorlar yakında browser harici yerlerde de göreceğimize inanıyorum. İşletim sistemi bile çıkarmaya kalkarlar valla :) İnşallah yapmazlar tabi bu başarılarıyla devam edip ismini korusunlar derim ben.
Yorumun için teşekkürler...